• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

۶ تغییر کاربردی که در فایر فاکس ۱۷ رخ داده است

۶ تغییر کاربردی که در فایر فاکس ۱۷ رخ داده است

pdf-firefaxبه گزارش سرویس نرم افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از addictivetips، بعد از عرضه رسمی نسخه جدید فایرفاکس کاربران شاهد تغییرات چشمگیری بر روی این مرورگر بودند. در اینجا به اختصار به معرفی برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

۱- Awesome Bar
این تغییر کمکی به بهبود جستجو از طریق آدرس بار اشاره دارد. یکی از موتورهای جستجوی مطرح وب به صورت پیش فرض با آدرس بار یکپارچه سازی میشود بنابراین دیگر لازم نیست که به وب سایت آن موتور جستجو مراجعه کنید. پیشنهادهای جستجویی که از طریق آن موتور جستجو به مرورگر شما ارسال می شود، دقیق تر و سریع تر می باشد.

۲- Tab Animation
در نسخه های کمی قدیمی تر موزیلا، افکت Tab Animation را حذف کرده بودند. این افکت را هنگام جابجا کردن زبانه ها می توانستید به خوبی مشاهده کنید. اما موزیلا در نسخه ۱۷ این افکت را بازگردانده است.

۳- Social API – یکپارچه سازی با فیس بوک
موزیلا هم به شبکه های اجتماعی پیوست. Social API به کاربران اجازه میدهد از طریق مرورگر به صفحه های اجتماعی وارد شوند. که در حال حاضر تنها از شبکه اجتماعی فیس بوک پشتیبانی میکند. به کمک این ابزار میتواند پیام های اطلاع رسانی، چت ها و درخواست های دوستی خود را ببینید.

۴- امنیت بیشتر با استفاده از قابلیت Click to play
برخی از افزونه ها ممکن است به دلیل وجود برخی اشکالات در کدهای آنها، باعث بوجود آمدن حفره های امنیتی شوند. قابلیت جدیدی که به نسخه ۱۷ فایرفاکس اضافه شده است باعث می شود تا برخی از افزونه ها نیاز به تایید کاربر داشته باشند.

۵- برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب
مثل همیشه فایرفاکس برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب را در نظر میگیرد و برای آنها چیزی دارد. در این نسخه Markup Panel جدید اضافه شده است که یک ابزار جدید برای ویرایش DOM در صفحات وب HTML می باشد. همچنین بهبودهایی در بخش های Web Console ،Debugger و Developer Toolbar ایجاد شده است که باعث سرعت بیشتر و راحتی در استفاده از آنها برای برنامه نویسان خواهد شد.

۶- یکپارچه سازی با Notification Center سیستم عامل مک نسخه شیر کوهی ۱۰٫۸
نسخه ۱۷ فایر فاکس با مرکز اطلاع رسانی سیستم عامل مک یکپارچه سازی شده است و با استفاده از آن پیام های مورد نظر را نمایش می دهد.

frzsh
frzsh