• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

ویندوز فون ۸ نیروی تازه مایکروسافت برای رقابت در دنیای اسمارت فون ها

ویندوز فون ۸ نیروی تازه مایکروسافت برای رقابت در دنیای اسمارت فون ها

مایکروسافت ویندوز فون خود را که ویندوز فون۸ نامگذاری شده است را در شرایطی معرفی کرد که پیش از آن ورود خود را به دنیای تبلت ها با معرفی تبلت Surface اعلام کرده بود.ویندوز فون ۸ نسبت به نسخه قبلی آن که استقبال زیادی از آن نشد ، دارای ویژگی های بهتری است که مایکروسافت را برای داشتن محبوبیت در بین دارندگان اسمارت فون ها امیدوار می کند.پلتفرم جدید مجموعه ای از ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری شامل پردازنده دو و چهار هسته ای خواهد بود و از سه رزولیشن در صفحه نمایش پشتیبانی کرده و دارای کارت حافظه میکروSD خواهد بود.

اگر چه ویندوز فون۷ در مقایسه با گوشی های اندروئیدی و آیفون با پلتفرم IOS محبوبیت بالایی نداشته است اما به نظر می رسد پلتفرم جدید برای به خصوص دوستداران ویندوز فون جذاب خواهد بود چرا که هسته سیستم عامل ویندوز۸ با ویندوز فون ۸ یکی خواهد بود و امکان استفاده از درایور های سخت افزاری ویندوز ۸ در ویندوز فون۸ وجود خواهد داشت.

همچنین در مراسم معرفی ویندوز فون۸ اعلام شد که توسعه دهندگان اپ های IOS و اندروئیدی می توانند به آسانی پورت آن را تشخیص داده و باعث ایجاد اپ های بیشتری برای دارندگان گوشی های ویندوزی شوند .

برخی ویژگی های ویندوز فون۸

چیپ ست های چند هسته ای : در حال حاضر ویندوز فون۸ از ۲ هسته ای پشتیبانی کرده و تا ۴ هسته بیشتر خواهد شد.

رزولیشن صفحه نمایش در سه حالت WVGA و WXGA و ۷۲۰p خواهد بود.

اینترنت اکسپلورر ۱۰ مرورگر آن خواهد بود.

دارای پلتفرم مشترک با ویندوز۸ بوده و از Direct X که امکان ایجاد بازی های گرافیکی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند استفاده خواهد کرد.

پشتیبانی از NFC برای کیف پول موبایل را دارد. مایکروسافت در حال کار بر روی یم سیستم امنیتی برای استفاده از آن در سیم کارت ها است.

دارای نقشه Nokia/NAVTEQ خواهد بود.

رمز گذاری BitLocker و پشتیبانی از آفیس را خواهد داشت.

وجود سه تایل لایو با امکان انجام تنظیمات در اندازه آنها را خواهد داشت.

تمام اپ های ویندوز فون ۷٫۵ در ویندوز فون ۸ به خوبی جوابگو خواهد بود با این حال کاربران فعلی ویندوزفون امکان ارنقای ویندوز فون خود را به ویندوز فون ۸ نخواهند داشت.هر چند برخی ویژگی های WP8  در ویندوز فون ۷٫۵ جوابگو خواهد بود.

frzsh
frzsh