• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

مایکروسافت و تکذیب جاسوسی با برنامه‌های ویندوز ۸

مایکروسافت و تکذیب جاسوسی با برنامه‌های ویندوز ۸

مایکروسافتشرکت مایکروسافت می گوید به هیچ وجه از برنامه های نصب شده بر روی ویندوز ۸ برای کسب اطلاعات خصوصی کاربران سوءاستفاده نخواهد کرد.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس، مایکروسافت از سوی کارشناسان امنیتی به بی دقتی در طراحی قابلیت امنیتی اسمارت اسکرین متهم شده و کارشناسان امنیتی می گویند این سرویس برای کنترل برنامه های نصب شده در کاربران به جمع آوری اطلاعات شخصی افراد می پردازد و حریم خصوصی آنها را نقض می کند.

Nadim Kobeissi محقق امنیتی که این مساله را بررسی کرده می گوید: سیستم اسمارت اسکرین در زمان نصب برنامه های مختلف آنها را با مجموعه ای از برنامه های مشکوک موجود در دیتابیس خود مقایسه می کند تا از امنیتشان مطمئن شود، اما مشکل آنجاست که تمامی اطلاعات مربوط به برنامه های در حال نصب به سرعت برای مایکروسافت ارسال می شود و این مشکلی جدی برای حریم شخصی افراد ایجاد می کند.

وی می افزاید اگر هکرها بتوانند به سرورهای مایکروسافت دسترسی پیدا کنند و اطلاعات شخصی کاربران در این زمینه را مشاهده کنند، مشکلات جدی برایشان ایجاد می شود. این محقق از مایکروسافت خواست از نگهداری و ذخیره سازی لاگ فایل های اطلاعات کاربران خودداری کند، به خصوص که پروتکل SSLv2 که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد ایمنی چندانی ندارد. مایکروسافت هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

frzsh
frzsh