• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

علاوه بر فیسبوک، اپل و توییتر هم هک شدند

علاوه بر فیسبوک، اپل و توییتر هم هک شدند

هکرهاچند روز پیش خبر هک شدن فیسبوک را منتشر کردیم، و تصور می شد این حملات ساده و از روی اشتباهات چند تن از کارکنان فیسبوک است. اما در چند روز اخیر تعداد بسیار زیاده حمله مشابه به سایر شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر نشان می دهد موضوع به آن سادگی ها هم که فکر می کردیم نیست. به عنوان مثال اکانت توییتر کمپانی خودرو سازی جیپ هک و اعلام شد که این کمپانی به خودروسازی کادیلاک فروخته شده است یا هکر ها اکانت مربوط به فست فود Burger King را هک و آن را به McDonalds تغییر نام دادند.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از technobuffalo، وب سایت های اپل و توئیتر اعلام نمودند که بر اثر وجود حفره های امنیتی سیستم آنها تحت تاثیر قرار گرفته است و هک شده اند.

به عنوان مثال اکانت توییتر کمپانی خودرو سازی جیپ هک و اعلام شد که این کمپانی به خودروسازی کادیلاک فروخته شده است یا هکر ها اکانت مربوط به فست فود Burger King را هک و آن را به McDonalds تغییر نام دادند.

شرکت اپل هم با تایید خبر نفوذ هکر ها اعلام نمود که مشکلاتی امنیتی وجود داشته است اما خوشبختانه هکر ها نتوانستند هیچ اطلاعات حساس یا امنیتی از حساب های کاربران را بدست بیاورند.

طبق گزارش وال استریت ژرنال کارکنان تمامی این شرکت ها به وب سایتی که فعالیت اصلی آن توسعه اپلیکیشن های موبایل است سری زده اند و بازدیدی از آن وب سایت داشته اند. اما بد تر از همه این است که فروم این وبسایت جزء داغ ترین و یکی از مهمترین وب سایت های فعال در این عرصه می باشد.

وال استریت ژرنال نام این وب سایت را در میان خبر های خود اعلام کرده و آن iPhoneDevSdk است. کاربران بهتر است از این سایت دوری کنند تا حفره امنیتی این سایت بر طرف شود.

frzsh
frzsh