• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

عدم آشکارسازی رمزها در ویندوز ۸

عدم آشکارسازی رمزها در ویندوز ۸

رمز-عبورهمان‌طور که می دانید در همه نسخه‌های ویندوز از جمله ویندوز ۸، هنگامی که برای ورود به سایت‌ ها و نرم‌افزارهای مختلف رمز عبور خود را وارد می کنید، کاراکترهای وارد شده به‌ صورت ستاره یا دایره‌های مشکی رنگی نمایش داده می‌شود که این کار برای حفظ امنیت کاربران طراحی شده است.

یکی از امکاناتی که در ویندوز ۸ مشاهده می‌شود، نمایش گزینه‌ای در کنار فیلدهای مربوط به رمزهای عبور است که با کلیک روی آن، کاراکترهایی که به دایره‌های مشکی رنگ تبدیل شده‌است مجددا به‌صورت کاراکترهایی که شما وارد کرده‌اید آشکار شده و به کمک این قابلیت می‌توانید مشاهده کنید چه کاراکترهایی را تایپ کرده‌اید.

پشتیبانی از این قابلیت به‌این منظور صورت گرفته است تا بسیاری از کاربران که هنگام واردکردن رمز عبور با مشکل مواجه می‌شوند و قصد دارند رمزهای وارد شده را مجددا بررسی کنند، بتوانند این کار را انجام دهند.

اما گاهی اوقات کاربرانی همچون مدیران شبکه و… تمایلی به فعال بودن این گزینه ندارند؛ زیرا این احتمال وجود دارد پس از وارد کردن رمز عبور به دلایل مختلفی رایانه را ترک کرده و کاربران دیگری با کلیک روی گزینه مربوط برای آشکارسازی رمز، عبارت وارد شده را مشاهده کنند و به‌این ترتیب رمز عبور فاش شود! چنانچه شما هم جزو این دسته از افراد هستید و استفاده نکردن از این قابلیت را به فعال بودن آن و خطرات امنیتی که در پیش دارد ترجیح می‌دهید، می‌توانید در ادامه ترفند با ما همراه باشید.

برای این کار:
۱ـ کلیدهای Win + R را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.
۲ـ عبارت gpedit.msc را در کادر مربوط وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر سیاست‌های امنیتی سیستم‌عامل نمایش داده شود.
۳ـ در پنجره به‌ نمایش درآمده مسیر زیر را دنبال کنید:
User Configuration -» Administrative Templates -» Windows Components -» Credential User Interface
۴ـ در بخش سمت راست، روی گزینه‌ Do not display reveal password button 2 بار کلیک کنید.
۵ـ به‌طور پیش‌ فرض کلید Not configured برای این قابلیت فعال است. کلید Enabled را فعال کرده و با انتخاب گزینه OK تغییرات را ذخیره کنید.
۶ـ از این پس مشاهده می‌کنید که آیکون مربوط به گزینه reveal password در کنار فیلدهای رمز عبور نمایش داده نمی‌شود.

frzsh
frzsh