• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

سیستم عامل اندروید روسیه با نام RoMOS

سیستم عامل اندروید روسیه با نام RoMOS

سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند و تبلت گوگل با نام اندروید (Android) برای شرکت تولید کننده این محصولات کاملاً رایگان است چون گوگل با جمع آوری اطلاعات کاربرانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و نمایش تبلیغات شرکت دیگر به صورت هدفمند در برنامه، بازی، وب گردی و … درآمد بسیار بالایی دارد. اما روسیه برای ساخت سیستم عاملی برای دستگاه همراه دولتی و نظامی خود قصد دارد ارتباط اندروید را با سرورهای گوگل قطع کند تا اطلاعات حساس استفاده کنندگان از این دستگاه به دست گوگل و آمریکا نیفتد. در این نوشته از سایت تورتک با RoMOS سیستم عامل اندرویدی روسیه که امروز در جشنواره IFA برلین از آن رونمایی شده است آشنا می‌شویم.

بحث جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران سیستم عامل اندروید بسیاری از کاربران را آزار می‌دهد با اینکه گوگل در متن قوانین و شرایط استفاده از این سیستم عامل تاکید کرده است که اطلاعات جمع آوری شده به صورت مستقیم به شرکت طرف قرار داد و تبلیغ دهنده فروخته نمی‌شود و تنها از این اطلاعات توسط سرورهای گوگل برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود.

آشنایی با سیستم عامل مخصوص دستگاه قابل حمل RoMOS

RoMOS کاملاً بر پایه سیستم عامل اندروید توسط یک شرکت خصوصی در روسیه ساخته شده است اما به گفته سازندگان آن تمامی راه های ارسال اطلاعات شخصی کاربران به سرورهای گوگل در این سیستم عامل بسته شده است تا امکان دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات کاربران این سیستم عامل به صفر درصد برسد. در RoMOS دیگر خبری از فروشگاه Google Play نیست و با استفاده از فروشگاه App ساخته شده برای این سیستم عامل می‌توانید بدون نیاز به حساب کاربری در Google اقدام به دریافت برنامه‌های مورد نیاز خود کنید.

همچنین به جای استفاده از سرویس GPS در دستگاه مجهز به این سیستم عامل برای جلوگیری از سرقت اطلاعات مربوط به موقعیت کاربران از سرویس GLONASS که توسط ماهواره های روسیه ای توسعه یافته است استفاده می‌شود. توجه داشته باشید هم اکنون آیفون ۴S از این سرویس موقعیت یاب در کنار GPS پشتیبانی می‌کند.

البته هدف روسیه از ساخت و یا بهتر است بگوییم هک سیستم عامل اندروید تنها استفاده از آن در سازمان دولتی و نظامی این کشور نبوده است و تا ۴ ماه آینده اولین دستگاه عمومی مجهز به این سیستم عامل که یک تبلت ۱۰ اینچی با قیمت ۱۵۰۰۰ روبل (۸۰۰ هزار تومان) در بازار عرضه می‌شود.

frzsh
frzsh