• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

تلاش سرمایه گذاران مایکروسافت برای کنار زدن بیل گیتس

تلاش سرمایه گذاران مایکروسافت برای کنار زدن بیل گیتس

بیل-گیتسبیل گیتس ۳۸ سال قبل مایکروسافت را تاسیس کرد و با طراحی وعرضه سیستم عامل ویندوز به شهرت و ثروتی خیره کننده رسید. حال سرمایه گذاران پرنفوذ مایکروسافت قصد دارند وی را از شرکتی که خود تاسیس کرده اخراج کنند.

پیش از این استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت نیز به علت عملکرد ضعیفش در سال های اخیر مجبور شد تا پایان سال ۲۰۱۳ این شرکت را ترک کند. وی برای ارتقای درآمد و خلاقیت این شرکت به شدت تحت فشار بود، اما به علت عدم موفقیت، محترمانه کنار گذاشته شد. این اولین بار است که گیتس با چنین برخوردی مواجه می شود. وی بیش از سه دهه است که در مایکروسافت از احترام و شهرت خوبی برخوردار است.

البته هنوز مشخص نیست آیا این سه نفر که در مجموع ۵ درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار دارند می توانند نظر مساعد دیگران را نیز جلب کنند یا خیر. اسامی این سه نفر هنوز افشا نشده و مایکروسافت هم در این زمینه اظهار نظر نکرده است. بیل گیتس شخصا ۴٫۵ درصد از کل سهام ۲۷۷ میلیارد دلاری مایکروسافت را در اختیار دارد و برترین سهامدار مایکروسافت است.

گفته می‌شود استدلال این سه نفر این است که گیتس جلوی به کارگیری استراتژی‌های جدید در مایکروسافت را می‌گیرد و قدرت مدیران عامل و اجرایی را برای ایجاد تغییرات بنیادین محدود می‌کند. آنها از عملکرد بیل گیتس در کمیته تعیین جانشین استیو بالمر هم ناراضی هستند.

آنها همچنین می‌گویند گیتس عمده وقت خود را صرف فعالیت‌هایی در بنیاد خیریه اختصاصی‌اش می‌کند و به شدت در برابر کاهش قدرتش در مایکروسافت ایستادگی می‌کند. گیتس تا قبل از عرضه سهام مایکروسافت در بورس در سال ۱۹۸۶ برابر با ۴۹ درصد از این شرکت را در اختیار داشت و بر اساس یک برنامه از قبل تعیین شده هر سال ۸۰ میلیون سهم مایکروسافت را به فروش می‌رساند و در صورت تداوم این روند تا سال ۲۰۱۸ هیچ سهمی از این شرکت را در اختیار نخواهد داشت.

frzsh
frzsh