• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

ابداع استاندارد مشترک و تازه وب برای فایرفاکس و کروم

ابداع استاندارد مشترک و تازه وب برای فایرفاکس و کروم

chrome-firefox.برنامه‌نویسان از این پس می توانند برنامه‌های ارتباطی صوتی و ویدئویی مشترکی برای فایرفاکس و کروم بدون نیاز به نصب پلاگین طراحی کنند.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، این اولین بار است که شرکت های سازنده دو مرورگر اینترنتی برای هماهنگ سازی امکانات و سازگار نمودن آنها با یکدیگر همکاری می کنند.

استاندارد مشترک وب آر تی سی، پخش ویدیو و صوت در اینترنت را با کیفیت بسیار بالا ممکن می کند و برای این کار دیگر نیازی به نصب پلاگین ها و برنامه های اضافی بر روی مرورگرها و از جمله برنامه های فلاش و … نخواهد بود. نصب پلاگین های اضافی ضمن سنگین کردن مرورگرها موجب نقص در عملکرد آنها و همین طور اختلال و قطع ناگهانیشان می شود.

از جمله دیگر استانداردهای مشترکی که کروم و فایرفاکس برای کاربران مرورگرهای خود ابداع کرده اند می توان به کدهای صوتی ویدئویی Opus و VP8 ، استاندارد رمزگذاری اطلاعات DTLS-SRTP و استاندارد شبکه ای ICE اشاره کرد.

علت عمومی نشدن استفاده از استاندارد WebRTC آن است که برخی آسیب پذیری های امنیتی در آن وجود دارد و لذا اعتماد عمومی به این استاندارد هنوز به وجود نیامده است. نسخه هایی از کروم و فایرفاکس که قرار است این قابلیت به آنها اضافه شود هم به طور آزمایشی عرضه شده اند.

frzsh
frzsh