• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

آنتی‌ ویروس‌های تقلبی جدید، هدیه کریسمس ۲۰۱۳

آنتی‌ ویروس‌های تقلبی جدید، هدیه کریسمس ۲۰۱۳

flame-works-virus-whos_nبه گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از گرداب، در آستانه ورود به سال جدید میلادی فضای سایبر این روزها میزبان ترس افزارهایی است که از ناآگاهی کاربران استفاده نموده و رایانه آن‌ها را آلوده به انواع ویروس‌ها، تروجان‌ها و بدافزارهای گوناگون می‌کنند.

یکی از این‌ ترس‌افزارها Vista Antivirus Plus 2013 است که از نبود نرم‌افزارهای امنیتی استفاده نموده و بدون اینکه کاربر متوجه شود خود را بر روی رایانه قربانی نصب می‌کند. این بدافزار تقلبی پس از انجام یک اسکن غیر واقعی پیغام هشداری (Alert!) به شما نشان می‌دهد.

این پیام یک پیام تقلبی است که مرورگر شما را به آدرس یک وب‌ سایت جعلی هدایت می‌کند که ظاهرا این آنتی ویروس در آن سایت به فروش می‌رسد. هرگز اقدام به خرید این آنتی ویروس نکنید، که شما را دچار مشکلات بعدی خواهد کرد. بهترین راه این است که یک اسکنر جاسوس‌افزار مناسب انتخاب کرده و این بدافزار را حذف نمایید.

اما نمونه مشابه دیگری از این ترس افزارها نیز وجود دارد که ممکن است باعث آلودگی سیستم شما شود: این بدافزار Win 7 Antivirus Pro 2013 نام دارد؛ که همزمان با وارد شدن هر نوع تروجانی، می‌تواند وارد رایانه قربانی شود. با فعال شدن این بدافزار، در مرورگر شما پاپ‌آپ‌های تقلبی‌ای باز خواهد شد که پیام هک شدن سیستم (System Hacked!) و دزدیده شدن اطلاعات سیستم (System hijack!) را برای قربانی نشان می‌دهد.

این بدافزار نیز روش کاری مشابه نمونه ذکر شده در بالا دارد؛ بنابراین بایستی یک ضد بدافزار به‌روز و مناسب بر روی سیستم خود نصب کنید تا این بدافزار را حذف نماید. لازم به ذکر است که به جز این دو مورد تاکنون ۱۸ نمونه نرم‌افزار امنیتی جعلی دیگر نیز شناخته شده‌اند که ۸ مورد آن‌ها، به ظاهر نمونه ارائه شده برای سال ۲۰۱۳ می‌باشند.

frzsh
frzsh