• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

۱۰ پیش بینی برای دنیای فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۴

۱۰ پیش بینی برای دنیای فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۴

از آنجایی که فناوری همیشه پیشرو بوده، دنیای آی تی در سال ۲۰۱۴ وارد فاز جدیدی از محصولات و سرویس ها خواهد شد که در این مقاله سعی می کنیم به ۱۰ تمایل و ترندTrend برتر اشاره کنیم:

۱-عینک گوگل / فناوری کامپیوترهای پوشیدنی وارد فاز اصلی می شود

نسخه بتای عینک گوگل در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۵۰۰ دلار به صورت محدود بین توسعه دهندگان و برگزیدگان ثبت نام شده توزیع شد و بعدا مباحثی مانند حریم خصوصی و … عرضه آن را تحت تاثیر قرار داد. گوگل با کسب تجربیات لازم درباره فناوری کامپیوترهای پوشیدنی، قصد دارد نسخه اصلی را با قیمت پایین تر و حل مشکلات موجود عرضه کند. ماه می ۲۰۱۴ گوگل کنفرانس خود موسوم به I/O‌ را برگزار می کند که زمان خوبی برای عرضه رسمی نسخه نهایی است. سایر کمپانی ها نیز در حال توسعه محصولات خود در این زمینه بوده و سال ۲۰۱۴ به تعبیری سال فناوری کامپیوترهای پوشیدنی خواهد بود.

۲-آیفون و آی پد بزرگتر می شوند

نوت ۳ در سایز ۵٫۷ اینچ و گلکسی اس۴ در سایز ۵ اینچ مقدمه ای بر عرضه انواع گوشی و فبلت در سایز بزرگتر شد. بر اساس آمار تایید نشده اپل نیز در استراتژی جدید خود، سایز های بزرگ را در نظر گرفته و در لابراتوار خود مشغول تست زنی بر روی چند نمونه بوده تا بالاخره نسخه نهایی را بسازد. به همین دلیل کارشناسان از آیفون ۶ با نمایشگر ۵ اینچی (پاییز ۲۰۱۴) و تبلت ۱۲ اینچی صحبت کرده اند و باید منتظر شد تا چنین ایده هایی در سال ۲۰۱۴ به واقعیت تبدیل شود.

۳-سال۲۰۱۴، سال ساعت های هوشمند

گلکسی گی یر سامسونگ در سال ۲۰۱۳ با دبدبه و کبکبه فراوان راهی بازار شد اما با وقوع مشکلات عدیده، مورد استقبال قرار نگرفت و برخی اظهار نظر کردند که ممکن است ساعت هوشمند به طور کلی با استقبال سرد کاربران روبرو شود.

کمبود اپ روی ساعت، مشکل سیاه شدن نمایشگر، عمر کم باطری، گران بودن محصول از جمله مشکلات پیش روی ساعتهای هوشمند به طور کلی بوده لست.

آنچه می تواند بالقوه این مشکل را حل کند چیزی بنام iWatch‌ اپل است که اگر در سال ۲۰۱۴ با تقاوتهای عمده از ساعتهای موجود عرضه شود، می تواند این صنعت را رونق دهد. در غیر این صورت باید فاتحه ساعتهای هوشمند را خواند.

۴-ویندوز ۸٫۲ و بازگشت منوی مورد علاقه کاربران، استارت

ویندوز ۸٫۲ جدیدترین نسخه در سال ۲۰۱۴ با منوی استارت ویندوز به صورت کلاسیک و رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد. سرمایه گذاری مایکروسافت روی یکپارچه کردن سیستم عامل ها و پلتفورم ها را باید در نسخه ۸٫۲ و نسخه های بعدی پیدا کرد. از آنجایی که مدیر اجرایی مایکروسافت عوض خواهد شد باید منتظر تحولات بعدی در مایکروسافت نیز در بعد خدمات، سرویس ها و محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بود.

۵-محبوب شدن سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم مبتنی بر مرورگر کروم گوگل در سال ۲۰۱۳ روی لپ تاپ هایی با نام کروم بوک عرضه شده و موفق شد تا در بازار گل کند. پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ این سیستم عامل جدید با امکانات زیاد به صورت کلود و … محبوب دلها شود. ارزان بودن، و قابل دسترس بودن از جمله دلایلی است که این سیستم توسعه پیدا کرده است.

۶-گسترش ابزارهای واقعیت مجازی در دنیای گیم

یک هدست جدید بنام Oculus Rift که حرکات گردن شما را هنگام بازی با گیم، دنبال کرده و به شما احساس واقعی حضور در خود گیم را می دهد، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این کیت ۳۰۰ دلاری توانست صنعت گیم را متحول سازد و قرار است نسخه های بعدی این محصول در سال ۲۰۱۴ توسعه یابد.

از سوی دیگر سیستم بازی ماشین بخار steam machine نیز تحول قابل توجه در دنیای گیم و برنامه سازان گیم در بعد نرم افزاری و سخت افزاری بود که در سال ۲۰۱۴ خود را بیشتر از قبل نشان خواهد داد.

۷-وب کم های سه بعدی روی اولترابوک ها

در سال ۲۰۱۳ دوربین موسوم به Creative Senz3D در لابراتوار مشترک کری ایتیو و اینتل ساخته شد. دوربینی که دو لنزه بوده و با ترکیب گسچرهای پیچیده سه بعدی می سازد.

در سال ۲۰۱۴ اولین دوربینهای نصب شده روی لپ تاپ و اولترابوک ها به صورت سه بعدی را خواهیم دید. دو لنزه ها دارای ادراک عمیق بوده و به طور موثرتری انگشتان دست را ردیابی می کند.

۸- گوشی های هوشمند منحنی می شوند و رزولوشن بالاتر می گیرند

سال ۲۰۱۲ گوشی ها ۷۲۰pبودند، سال ۲۰۱۳ به ۱۰۸۰p رسیدند و امسال توقع مردم بالاتر است. گفته می شود گلکسی اس ۵ سامسونگ که سال ۲۰۱۴ می آید ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و رزولوشن بالایی خواهد داشت. البته سال ۲۰۱۵ را نیز سال نمایشگر های ۴K نامیده اند که باید دو سال دیگر عرضه تجاری آن را شاهد باشیم.

۹-اولین لپ تاپ ها با USB Power Delivery
با USB Power Delivery می توان ۱۰۰ وات برق را به صورت استاندارد داشت و در واقع یو اس بی نقش توزیع کننده برق را پیدا خواهد کرد.تصور کنید آداپتور لپ تاپ خود را از دست می دهید و باید کلی هزینه کنید تا یک آداپتور جدید بخرید.

حالا با USB Power Delivery می توانید با خیال راحت لپ تاپ را شارژ کنید آنهم از طریق پورت یو اس بی. در سال ۲۰۱۴ ورود اولین لپ تاپ ها مجهز به این فناوری را شاهد خواهیم بود که راهی بازار مصرف می شود.

۱۰- پی سی های اندرویدی

لپ تاپ های اندرویدی در سال ۲۰۱۳ توسط اچ پی و ایسر راهی بازار شده و با استقبال مواجه شد. گفته می شود در سال ۲۰۱۴ پی سی های اندرویدی روی لپ تاپ و دسکتاپ توسعه می یابد که قسمت عمده آن بدلیل ارزان بودن، در سیستم های آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

frzsh
frzsh