• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

کروم‌بوک و کروم‌باکس سامسونگ: گام مهمی در پیشبرد پروژه سیستم عامل کروم گوگل

کروم‌بوک و کروم‌باکس سامسونگ: گام مهمی در پیشبرد پروژه سیستم عامل کروم گوگل

اما گوگل دیروز در پستی که در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد، خبر از تولید کروم‌بوک و کروم‌باکس جدید، دو سخت‌افزار تازه مبتنی بر سیستم‌عامل کروم داد که این بار توسط شرکت سامسونگ تولید شده‌اند. کارکنان گوگل در این پست به وضوح نتوانسته‌اند، شادی و هیجان‌زدگی خود را پنهان کنند. علاوه بر این، خود سیستم عامل کروم هم به‌روزرسانی شده است و تعدادی اپلیکیشن جدید هم معرفی شده‌اند.

کروم‌بوک، یک لپ‌تاپ مبتنی بر سیستم عامل کروم است که سریع و پرتابل است و به درد کارهای روزمره می‌خورد. کروم‌باکس، یک کامپیوتر دسکتاپ متنی بر این سیستم که توانمندتر است و از آن می‌توان در اداره یا منزل استفاده کرد.

سیستم‌عامل کروم به اندازه کافی سریع است، اما به یاری سخت‌افزارهای جدید سریع‌تر هم می‌شود، کروم‌بوک و کروم‌باکس جدید از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند و سه بار سریع‌تر از نسل اول هستند. آنها از لحاظ گرافیکی هم ارتقا یافته‌اند و ترک‌پدهایی با طراحی تازه دارند. کروم‌بوک می‌تواند در ۷ ثانیه بوت شود.

رابط کاربری در نسخه تازه سیستم عامل کروم بهتر شده است، طوری که می‌توان به آسانی اپلیکیشن را پیدا و اجرا کرد، هر اپلیکیشن را می‌توان به موازات استفاده از مرورگر یا اپلیکیشن‌های دیگر بهره برد. در این نسخه تازه، می‌توان چند پنجره باز کرد و اپ‌های دلخواه را در کنار هم به صورت تمام‌صفحه بدون اشکال خاصی اجرا کرد.

کروم به صورت پیش‌فرض، توانایی بار کردن فایل‌های آفیس مایکروسافت و فرمت‌های معمول دیگر را دارد و به این ترتیب، نیازی به نصب اپلیکیشنی برای این کار نخواهید داشت.

گوگل درایو هم کار ایجاد، ذخیره و اشتراک فایل‌ها را بسیار آسان کرده است.

سیستم عامل کروم حدودا شش هفته بعد به‌روز خواهد شد، با این به‌روزرسانی می توان به صورت آفلاین با گوگل Docs فایلی را ویرایش کرد و هر زمان که آنلاین شد، فایل را همسان یا سینک کرد. در حقیقت ویژگی کار آفلاین با صدها اپلیکیشن موجود در فروشگاه کروم، یکی از شاخص‌های سیستم عامل کروم است.

یک پخش‌کننده رسانه‌ای و یک ویراشگر و آپلودکننده توکار در کروم، کار نمایش و مدیریت فایل‌های چندرسانه‌ای را بسیار آسان می‌کنند.

با نرم‌افزار کروم ریموت دسکتاپ بتا، می‌توان به صورت امن از راه دور به پی‌سی یا مک خودتان متصل شوید، با فناوری نوینی که این نر‌م‌افزار دارد، ریموت شدن چیزی شبیه داشتن یک کامپیوتر دیگر در دل کروم‌بوک یا کروم‌باکس است.

کروم، سال پیش ۸ به‌روزرسانی عمده داشت، با این به‌روزرسانی‌های خودکار، ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفت.

در آمریکا از طریق فروشگاه‌های Best Buy از چند هفته بعد می‌شود کروم‌بوک و کروم‌باکس را تهیه کرد، در بریتانیا هم این وسایل از همین حالا در فروشگاه‌های PC World و Currys قابل تهیه هستند. علاوه بر این می‌توان به صورت آنلاین در این دو کشور از طریق فروشگاه‌های خرده‌فروشی کروم‌باکس و کروم‌بوک جدید را تهیه کرد.

کروم‌باکس همان طور که گفته‌شد، پردازنده اینتل دارد، ۴ گیگ رم دارد و شش پورت USB 2.0 دارد. خروجی‌های ویدئویی مختلف از جمله خروجی HDMI برای کروم باکس پیشبینی شده است. قیمت کروم‌باکس از ۳۲۹ دلار شروع می‌شود.

کروم بوک جدید مدل سامسونگ سری پنج ۵۵۰، نمایشگری با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ به اندازه ۱۲٫۱ اینچ دارد، وزن آن بیشتر از ۱٫۴۸ کیلوگرم نیست، شارژ آن شش ساعت دوام دارد، ۴ گیگ رم دارد، قیمت آن از ۴۴۹ دلار شروع می‌شود.

کروم‌بوک دیگر مدل سامسونگ سری پنج است که این یکی هم ۱۲٫۱ اینچی است، پردازنده اینتل اتم دو هسته‌ای و دو گیگ رم دارد. این مدل در رنگ‌های مشکلی و سفید عرضه می‌شود. قیمت این مدل از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود و بسته به امکانات جانبی و خصوصیات افزایش می‌یابد.

frzsh
frzsh