• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

نسخه کوچکتر تبلت سرفیس به بازار می‌ آید

نسخه کوچکتر تبلت سرفیس به بازار می‌ آید

تبلت-سرفیسمایکروسافت درحال ساخت نسخه کوچکتر از تبلت سرفیس با اندازه ۷ اینجی است تا بتواند با تبلت های کوچک بازار از جمله آی پد مینی رقابت کند.

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از جام جام آنلاین، انتظار می رود که تبلت کوچک و هفت اینچی مایکروسافت اواخر سال جاری میلادی به فروش برسد و بتواند در بازار تبلت های کوچک رقابت تنگاتنگی را با آی پد مینی، گوگل نکسوس ۷ و آمازون کیندل فایر آغاز کند.

همچنین انتظار می رود که این دستگاه فروش ناامید کننده تبلت سرفیس بزرگتر را جبران کند.تبلت سرفیس با استقبال گرم رونمایی شد اما اکنون مایکروسافت به عنوان شرکت که از آن با عنوان شرکت غول نرم افزاری یاد می کنند برای رقابت مستقیم با آی پد مینی تصمیم به رونمایی از یک نسخه کوچکتر گرفته است.

گفته شده است که تولید تبلت های هفت اینچی سال گذشته جزئی از استراتژی این شرکت نبوده است اما ناگهان مدیران مایکروسافت متوجه شده اند که در پاسخ به محبوبیت درحال رشد تبلت های کوچکتر چون نکسوس هفت گوگل که تابستان گذشته رونمایی شد و آی پد ۷٫۹ اینچی اپل که اکتبر پیش وارد بازار شد و همچنین فایر اچ دی آمازون ضرورت ارائه تبلت کوچکتر بیشتر به چشم می خورد.

گزارش های جداگانه نشان می دهد که این تبلت جدید بیشتر به عنوان دستگاهی برای بازی و یک دستگاه با کارکردهای رسانه ای ارائه می شود و از آن با عنوان تبلت ایکس باکس به منظور اشاره به کنسول بازی محبوب و موفق مایکروسافت یاد می کنند.

این تبلت درحالی وارد بازار می شود که عده ای نسبت به آینده صنعت ساخت رایانه های شخصی ابزار نگرانی می کنند، چرا که مصرف کنندگان در سالهای اخیر دستگاه های خود را از رایانه به سمت تبلت تغییر داده اند. فروش رایانه ها سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش در تاریخ تلقی می شود.

شرکت «اچ پی» به عنوان بزرگترین سازنده رایانه های شخصی در سال ۲۰۱۲ با کاهش ۲۴ درصدی رو به رو شد. شرکت «دل» کاهش ۱۱ درصدی داشت و حتی اپل نیز دچار کاهش فروش هفت درصدی شد.محققان اعلام کرده اند که این سقوط بزرگترین کاهش فروشی بوده است که از سال ۱۹۹۴ به عنوان سال آغاز ثبت این اطلاعات، مشاهده شده است.حتی ورود «ویندوز ۸» هم نتوانست این مشکلات را حل کند و مصرف کنندگان را بار دیگر به خرید رایانه های شخصی وادارد.

سازندگان رایانه های شخصی در سالهای اخیر دست به ابتکارات زده اند تا به بازار این رایانه ها نفس تازه ای دمیده باشند.آمار امروز نشان می دهد که پیش بینی استیو جابز بنیانگذار فقید اپل درست بوده است و ظهور عرصه پسا رایانه ای درحال تحقق است.

frzsh
frzsh