• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

مایکروسافت از ویندوز فون ۸ رونمایی کرد

مایکروسافت از ویندوز فون ۸ رونمایی کرد

مایکروسافت در این هفته قصد داشت تا خروجی اصلی همه خبرگزاری‌های تکنولوژی را به خود و محصولات جدیدی که عرضه می‌کند، اختصاص دهد. پس از برگزاری کنفرانس لس‌آنجلس این شرکت و معرفی تبلت‌های Surface، حالا نوبت به معرفی ویندوز فون ۸ رسیده است.

windows phone 8 summit

این شرکت لحظاتی پیش در کنفرانسی که با همین موضوع آن‌را برگزار کرد، پرده از نسخه جدید پلتفرم موبایل خود برداشت؛ سیستم‌عاملی که با داشتن برخی ویژگی‌های خاص، امید به جذب کاربران ویندوز روی کامپیوترهای شخصی را نیز دارد.

مایکروسافت در این کنفرانس اعلام کرد که ویندوز فون ۸، پاییز امسال آماده عرضه خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده در این نسخه از سیستم‌عامل، ویژگی‌ای به‌نام shared core و یا هسته مشترک است. از طریق این امکان، ویندوز فون ۸ امکان استفاده از همان نرم‌افزارهایی را خواهد داشت که توسط ۱.۳ میلیارد کاربر دیگر ویندوز در حال استفاده است. با وجود این ویژگی، شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند از همان درایورهای تولید شده جهت ویندوز ۸، برای ویندوز فون ۸ نیز استفاده کنند.

microsoft windows phone 8 summit

از نظر پشتیبانی از پردازنده‌ها، ویندوز فون ۸ در زمان عرضه به پردازنده‌های دو هسته‌ای روانه بازار می‌شود و در آینده نیز، امکان استفاده از پردازنده‌های چهار هسته‌ای نیز برای گوشی‌های این پلتفرم وجود خواهد داشت. همچنین مایکروسافت نهایتا پشتیبانی مناسبی را از کارت‌های حافظه micro SD در این نسخه از سیستم‌عامل خود به عمل آورده است.

microsoft windows phone 8 summit

این پلتفرم از ۳ رزولوشن مختلف برای صفحات نمایش گوشی‌ها پشتیبانی می‌کند که به ترتیب عبارتند از: ۸۰۰ در ۴۸۰ (۱۵:۹)، ۱۲۸۰ در ۷۶۸ (۱۵:۹) و ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل (۱۶:۹). همچنین توسعه‌دهندگان برای به‌روز رسانی اپلیکیشن‌های خود از ویندوز فون ۷.۵ مجبور به اعمال تغییراتی در رابطه به سایز صفحه نخواهند بود.

مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۰ را نیز به شکل پیشفرض در ویندوز فون ۸ قرار داده است و نکته جالب در این رابطه، یکسان بودن رندر کردن صفحات در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل این پلتفرم است. اما مایکروسافت به همین ویژگی‌ها بسنده نکرده است! پشتیبانی از DirectX، یکی دیگر از شاخصه‌های نسخه جدید ویندوز فون این شرکت است. وجود این ویژگی باعث می‌شود تا سازندگان بازی‌ها، با خیال راحت‌تری سراغ ساخت بازی برای ویندوز فون ۸ بیایند.

microsoft windows phone 8 summit

به گفته این شرکت، تابستان آینده قرار است تا ابزارها و SDK جدید را از طریق ویژوال استودیو ۲۰۱۲ دریافت کنند. توسعه‌دهندگان با ایجاد یک زمینه کاری برای برنامه خود می‌توانند آن‌را روی ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ اجرا نمایند. طبیعتا این امکان، نشان دهنده سیاست مایکروسافت در افزایش تعداد برنامه‌های هر دو پلتفرم خود است تا بتواند نظر برنامه‌نویسان فعلی و آینده را به سمت تولیدات جدید خود جلب کند. در این کنفرانس اعلام شد که مارکت ویندوز فون در حال حاضر مرز ۱۰۰.۰۰۰ اپیلیکیشن را رد کرده است.

نسخه پیشفرض اپلیکیشن نقشه در ویندوز فون ۸، برنامه Nokia Maps خواهد بود. این نسخه قابلیت مشاهده نقشه‌ها در حالت آفلاین را نیز دارد.

کیف پول دیجیتال نیز از دیگر مواردی است که در لیست تغییرات ویندوز فون ۸ جای خوش کرده است. مایکروسافت با اعلام در نظر گرفتن ویژگی‌های جدیدی برای کیف پول دیجیتال خود از طریق تکنولوژی NFC، خبر از تراکنش پول از طریق اپراتور مخابراتی مشتری را داد. این ویژگی برای اولین بار توسط اپراتور Orange در فرانسه رونمایی خواهد شد.

ویندوز فون ۸ از ویژگی‌های مختلفی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ پشتیبانی می‌کند. امکان کد کردن اطلاعات گوشی و بوت امن، از جمله قابلیت‌هایی است که امکان استفاده از این پلتفرم را به شکل مستقیم به شرکت‌های مختلف تجاری می‌دهد. قابلیت «هسته مشترک» ویندوز به کمک این بخش نیز می‌آید تا امکان مدیریت گوشی‌های امن یک شرکت به‌طور کامل و مستقیم از طریف ویندوز امکان پذیر شود.

microsoft windows phone 8 summit

اما مایکروسافت صفحه شروع جدیدی را نیز برای ویندوز فون ۸ طراحی کرده است که در آن، امکان تغییر اندازه کاشی‌ها وجود دارد و مطالب موجود در آن‌ها نیز به شکل زنده به‌روز رسانی می‌شوند. این کاشی‌ها می‌توانند در ۳ سایز مختلف در صفحه خانگی گوشی قرار بگیرند. مایکروسافت از این طریق، امکان قرارگیری محتوای بیشتری در صفحه شروع گوشی‌های ویندوز فون را فراهم آورده است.

microsoft windows phone 8 summit

شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، HTC و Huawei به‌عنوان سازندگان نسل بعدی گوشی‌های ویندوز فون ۸ معرفی شدند. پردازنده گوشی‌ها را نیز کمپانی Qualcomm تامین خواهد کرد.

با توجه به مشخصات اعلام شده درباره ویندوز فون ۸ در کنفرانس مایکروسافت، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت برای جذب کاربران بیشتر توسط ویژگی‌های اعمال شده و دعوت از برنامه‌نویسان جهت پیوستن به جامعه توسعه‌دهندگان این پلتفرم دورخیز کاملی را برداشته است. همکاری با چند شرکت بزرگ برای تولید گوشی‌هایی بر پایه این پلتفرم نیز می‌تواند نوید آینده روشنی را برای ویندوز فون ۸ در رقابت با سایر گزینه‌های موجود در بازار بدهد.

frzsh
frzsh