• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

فروش ۹ هزار میلیارد تومان کالا از درگاه اینترنت در سال ۹۲

فروش ۹ هزار میلیارد تومان کالا از درگاه اینترنت در سال ۹۲

Xmas timeقائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک درباره آخرین آمار فروش اینترنتی کالا گفت:امسال ۹۰۰۰ میلیارد تومان کالا از طریق اینترنتی در ایران فروخته شد که برای رسیدن به متوسط جهانی در فروش اینترنتی، حداقل این آمار باید ۳ برابر شود.

کسب و کار اینترنتی در کشور ما کاملا خصوصی است و دولت صرفا نقش ساماندهی این حوزه و نقش حمایتی و نظارتی دارد. خسروی، کارشناس تجارت الکترونیک هم مهمان دیگر برنامه بود که با اشاره به تصویب قانون تجارت الکترونیک در سال ۸۲ گفت: علی رغم وجود قانون در این حوزه اما بسیاری از فعالان این بخش، اطلاع کاملی از قوانین ندارند و در صورت وجود مشکل در حوزه تجارت الکترونیک دچار سردرگمی می شوند.

خسروی درباره وضعیت امور مالیاتی در کسب وکار الکترونیکی گفت: بسیاری از ما، فعالان تجارت الکترونیک هیچ نگرشی در مورد مالیات نداریم اما استدلالمان این است که با هزینه های سنگین برای راه اندازی سایت و پرسنل فعال، از دادن مالیات معاف باشیم و یا حداقل ده سال اول فعالیت از دادن مالیات معاف باشیم.

اسکویی، قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک در این‌ باره گفت: یکی از اهداف مرکز توسعه تجارت الکترونیک حمایت از فعالان این بخش است و درخواستی که از مسوولان داشتیم این بوده که فعالان سایتها حداقل تا سه سال از شروع فعالیتشان از دادن مالیات معاف باشند و این پیشنهاد در حال بررسی است چراکه معافیت های مالیاتی به راحتی صورت نمی گیرد.

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک درباره تنوع کالاهایی که به صورت اینترنتی می توان خرید گفت: خوشبختانه تنوع این کالاها بسیار زیاد شده و امروز حتی فرش، موادغذایی و حتی خرید گل هم به صورت اینترنتی انجام می شود.

frzsh
frzsh