• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

ریاکاری آمریکا در طرح ادعای احتمال حملات سایبری

ریاکاری آمریکا در طرح ادعای احتمال حملات سایبری

امنیت1به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس، میکو هیپونن از مدیران ارشد امنیتی شرکت اف – سکیور از لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا انتقاد کرد که چندی قبل گفته بود ایالات متحده در آستانه وقوع یک «پرل هاربر» سایبری است.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود که زیرساخت های حیاتی آمریکا هم اکنون از سوی هکرهای مورد حمایت دولت ها محاصره شده اند و احتمال دستکاری آنها وجود دارد.

در مقابل هیپونن معتقد است که تهدیدهای این چنینی بسیار محدودتر و ضعیف تر از حدی هستند که مورد ادعای پانتا می باشد و گروه های هکری مورد اعای وی امکانات چندانی برای حمله به زیرساخت های یاد شده ندارند.

وی گروه های حامی حملات هکری مورد نظر پانتا را متنوع و انگیزه ها و تکنیک های مورد استفاده آنها را هم بسیار مختلف دانست. هیپونن افزود برای مقابله موثر با این حملات باید فهمید احتمال حمله کدام گروه بیشتر از سایرین است و علت آن چیست.

هیپونن معتقد است به پانتا اطلاعات غلطی داده شده و او تلاش می کند آمریکا را قربانی حملات سایبری توصیف کند، اما این کار ریاکارانه است. زیرا بیشتر حملات سایبری از سوی آمریکا صورت می گیرد و نه بر علیه این کشور.

پیش از این شرکت اف – سکیور هشدار داده بود که حملات سایبری دولت آمریکا بر علیه کشورهای دیگر روزی دامن خود این کشور را هم خواهد گرفت، زیرا دیگر کشورها هم چنین حقی را برای خود قائل خواهند شد.

frzsh
frzsh