• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

رویکرد جدید مایکروسافت: خرید آیفون کاربران برای ترغیب آن ها به استفاده از دستگاه های ویندوزی

رویکرد جدید مایکروسافت: خرید آیفون کاربران برای ترغیب آن ها به استفاده از دستگاه های ویندوزی

iphn-vs-20130929تاریخچه کوتاه اما بدون توقف فناوری های همراه نشان داده که وقتی یکی دو پلتفرم نبض بازار را بدست می گیرند، بازیگران جدید به دشواری می توانند خود را وارد این بازی پیچیده کنند. در بازار موبایل هم اندروید و آی او اس بازار را از آن خود کرده اند اما ظاهرا مایکروسافت به همین راحتی ها کوتاه نمی آید و این بار با یک استراتژی دیگر وارد شده.

همین چند هفته پیش بود که مایکروسافت در یک اقدام تبلیغاتی و تشویقی، از مردم دعوت کرد تا با تحویل آی پدهای خود، حداقل ۲۰۰ دلار کارت هدیه بگیرند. این بار هم این غول با تجربه کامپیوتر های شخصی و سیستم های عامل، دست به اقدام مشابهی زده و از کاربران خواسته تا به فروشگاه های مایکروسافت مراجعه کرده و با تحویل آیفون ۴s یا ۵ خود، به میزان حداقل ۲۰۰ دلار کارت هدیه دریافت کنند. این کارت هدیه در سایر فروشگاه های مایکروسافت برای خرید ویندوز فون یا سایر اقلام قابل استفاده خواهد بود.

واضح است که دلیل عمده این رویکرد نسبتا تهاجمی مایکروسافت، تشویق هر چه بیشتر مصرف کنندگان به خرید دستگاهای ویندوزی است. زمان بندی این پروموشن ها نیز با ارائه محصولات جدید مرتبط با مایکروسافت انطباق دقیقی دارد. پروموشن اول قبل از ارائه نسل دوم مایکروسافت سرفیس بود، و پروموشن دوم پیش از عرضه محصولات جدید نوکیا از جمله لومیا ۱۵۲۰ با صفحه ۶ اینچی در ماه آینده در جریان است.

اقدام مایکروسافت در هدف گرفتن محصولات اپل، آن هم اندکی پس از عرضه آیفون ۵S و ۵C بسیار جسورانه به نظر می رسد. اگر رقیب اصلی اپل در این حوزه، یعنی سامسونگ دست به این اقدام می زد، تجزیه تحلیل های کاملا متفاوتی در بر داشت و کل قضیه، به دلیل کل کل های مثال زدنی این دو شرکت، زیاد به چشم نمی آمد. اما اقدام مایکروسافت، با این زمانبندی ها، حاکی از آن است که این شرکت عزمش را برای گرفتن سهمش از بازار پرسود دستگاه های هوشمند جزم کرده است.

frzsh
frzsh