• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

تنها ایرانیان‌نت مجاز به ارائه سرویس‌ روی فیبر نوری است

تنها ایرانیان‌نت مجاز به ارائه سرویس‌ روی فیبر نوری است

فیبر-نوریبه گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس، مدیر پروژه ایرانیان‌نت در خصوص فیبرکشی مخابرات و ارائه سرویس روی فیبر همزمان با فعالیت اپراتور فیبر نوری گفت: طبق پروانه رگولاتوری، مخابرات تنها مجاز به ارائه صوت و ایرانیان‌نت مجاز به ارائه سرویس روی فیبر است. شهرام زمانی مرتضوی، اظهار داشت: همه شرکت‌های فعال، مجاز به انجام عملیات فیبرکشی هستند.

مدیر پروژه ایرانیان‌نت افزود: اما طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تنها شرکتی که اجازه دارد روی فیبر نوری سرویس ارائه دهد، شرکت ایرانیان‌نت است. وی ادامه داد: همچنین باز هم طبق پروانه صادر شده از سوی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران تنها مجاز به ارائه صوت روی فیبر نوری است در حالی که ایرانیان‌‌نت مجاز به ارائه سرویس‌ بر بستر فیبر است.

طرح ایجاد اپراتور فیبر نوری برای ارائه سرویس‌های باند پهن، از ابتدا با مخالفت شرکت مخابرات روبه‌رو شد. این شرکت با استناد به سرمایه‌گذاری‌های چندین ساله مخابرات برای ایجاد کیلومترها فیبر نوری و آنچه که آن‌را هدر رفت بیت‌المال می‌نامد، همچنان با این طرح مخالف است. همچنین شرکت مخابرات در ادامه مخالف‌ با اجرای این طرح، اقدام به اجرای طرح رساندن فیبر نوری به منازل و ارائه سرویس روی فیبر در چند منطقه از تهران کرد که هم‌اکنون این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.

frzsh
frzsh