• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

تصویری از آینده بدون موبایل نوکیا در صحبت های مدیرعامل موقت این شرکت

تصویری از آینده بدون موبایل نوکیا در صحبت های مدیرعامل موقت این شرکت

xAPNOKIA1000-500x333-narenji-20130912.jpg.pagespeed.ic.4n0K9esJCJنوکیا با تاریخچه ای طولانی و سرگذشتی شنیدنی، اوایل ماه جاری در حرکتی جالب توجه اعلام کرد قصد دارد بخش ابزارها و سرویس های خود را در ازای ۷.۲ میلیارد دلار به مایکروسافت بفروشد.

اگرچه نوکیا در تولید موبایل اولین نبود، اما این شرکت به شکل گیری صنعت موبایل (به صورتی که امروزه آن را می شناسیم) نقش بسیار مهمی بر عهده داشت. لذا خروج وی از کار و کسب تلفن می تواند یک معامله عظیم و تاثیرگذار باشد. 

و اگر به دنبال پاسخ این سوال باشید که نقشه راه نوکیا از این پس چیست و چه راهی را در پیش می گیرد؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موقت این شرکت، ریستو سیلاسما در پست جدید وبلاگ نوکیا نظرات خود را در این خصوص اعلام نموده.

سیلاسما می گوید: «تصور نوکیای بدون تجارت ابزارهای موبایل و سرویس ها بسیار سخت است. اما این شرکت به لطف انباشت سرمایه کافی و سه کسب و کار توانمندش (NSN – HERE – تکنولوژی های پیشرفته) هنوز قدرتمند باقی مانده. تجارت هایی که هر کدام  می توانند یک پیشرو در تکنولوژی و ابداع باشند.»

به گفته مدیرعامل موقت، کار و کسب زیرساخت های شبکه نوکیا همچنان ادامه خواهد یافت و «راه حل های مبدعانه و منحصر به فردی را ارائه خواهد کرد.» و البته بازوی سرویس های موقعیت یابی هم نقشه های کاربردی را عرضه خواهد نمود که البته «پیش از این هم از هر ۵ ماشین دارای سیستم ناوبری داخلی، روی ۴ تای آنها نصب بوده است».

سیلاسما ادامه می دهد «سرانجام  ما یک تجارت جدید را شکل خواهیم داد. تکنولوژی های پیشرفته ای که بر پایه فعالیت های فعلی گروه مدیریت تکنولوژی و البته تیم تجارت دارائی های معنوی بنا شده اند و همچنین اکتشافات جدید در موضوعات مهم استراتژیک در زمره این کار و کسب خواهند بود.»

«سازمان مدیریت تکنولوژی ما سابقه بسیار قدرتمندی در ابداعاتی دارد که صنعت را شکل داده اند. در سالهای اخیر این مجموعه شامل تکنولوژی های پیشرو برای رمزگشایی ویدیو و صدا (همانند H.264 و صدای HD)،تکنولوژی های ارتباطی کم مصرف (مانند بلوتوث LE) و تکنولوژی های تصویربرداری بوده است که اکنون در اپلیکیشن های واقعیت افزوده همچون HERE Live Sight مورد استفاده قرار می گیرند.»

و نباید فراموش کرد نوکیا هنوز صاحب گنجینه بزرگی از پتنت ها است که تنها بخشی از آنها درآمد ۲.۲ میلیارد دلاری را در معامله با مایکروسافت به ارمغان آوردند.

frzsh
frzsh