• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

تشدید نظارت انگلیس بر شبکه های اجتماعی

تشدید نظارت انگلیس بر شبکه های اجتماعی

امنیت1دولت انگلیس قصد دارد تا دستورالعمل‌هایی در خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، خدمات دادستانی کراون انگلیس (CPS) در حال مذاکره در خصوص قوانین حاکم بر رسانه‌های اجتماعی است تا از این طریق بتواند تا عید کریسمس دستورالعمل‌هایی تهیه کند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از اظهارنظرها در شبکه‌های اجتماعی فیس‌ بوک و توییتر باعث بروز مشکلاتی برای دولت انگلیس و مردم این کشور شده بود.

پلیس انگلیس نیز از روند رو به رشد چنین مواردی ابراز نگرانی کرده و گفته است که طی هفته گذشته به تنهایی دو نفر در رابطه با جرایم مربوط به شبکه‌های اجتماعی دستگیر شده‌اند.

بر این اساس، متیو وودز، نوجوان انگلیسی روز دوشنبه به دلیل انتشار لطیفه‌هایی درباره گم شدن یک کودک پنج ساله در فیس‌بوک به ۱۲ هفته زندان محکوم شد.

به گزارش رویترز، ازهر احمد، ۲۰ ساله نیز به دلیل نوشتن جمله‌ای با مضمون “همه سربازها باید بمیرند و به جهنم بروند” به ۲۴۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد. وی این جمله را پس از مرگ شش سرباز انگلیسی در افغانستان نوشته بود.

خدمات دادستانی کراون انگلیس (CPS) از دانشگاهیان، وکلای رسانه‌یی، بلاگرها و پلیس برای تهیه این دستورالعمل دعوت به همکاری کرده است.

frzsh
frzsh