• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

بینگ رقیب جدی‌تری برای گوگل خواهد شد

بینگ رقیب جدی‌تری برای گوگل خواهد شد

چندماهی از تصمیم گوگل برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران +Google و تجمیع آن با موتور جست و جوی گوگل می‌گذرد و جدا از اینکه بسیاری از کاربران خیلی موافق این موضوع نیستند، گوگل هر روز بیش از پیش شبکه اجتماعی خود را با محصولات و سرویس‌های دیگرش ترکیب می‌کند؛ به طوری که مطمئنا روزی خواهد رسید که کاربران حتی اگر حساب کاربری فیس‌بوک نداشته باشند، حتما یک حساب کاربری گوگل پلاس خواهند داشت.

newbing.jpg

مایکروسافت و فیس‌بوک مسلما بزرگترین مخالفان طرح‌های گوگل هستند. دوستی نزدیک این دو شرکت نیز بر کسی پوشیده نیست چرا که به هر حال مایکروسافت یکی از سرمایه‌گذاران اولیه فیس‌بوک بوده است و فیس‌بوک نیز با ارائه اطلاعات بسیار گران‌قیمت خود به شرکت دوست آن را جبران می‌کند. شاید اگر روسای گوگل در مایکروسافت مسئولیت داشتند تصمیم به ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید می‌کردند اما تا زمانی که محصول حاضر و آماده‌ای مانند فیس‌بوک در اختیار شما باشد چرا باید راه دور رفت؟

New Bing یا همان بینگ جدید که مایکروسافت به ظاهر جدید موتور جست و جوی خود اطلاق می‌کند قرار است از سه ستون تشکیل شده باشد. مطمئنا بزرگترین ستون نیز به نتایج جست و جوی کاربران اختصاص خواهد داشت که نکته خیلی قابل تاملی در بر نخواهد داشت. البته بینگ در وبلاگ خود کمی به گوگل نیز می‌تازد و با بیان این عبارت که

” ما آن جست و جویی را که نیاز دارید به شما ارائه خواهیم داد، به جای آنکه آن را با بروز رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی به هم بریزیم”

مشخصا به قابلیت موتور جست و جوی گوگل اشاره می‌کند. و در نهایت به آماری اشاره می‌کند که کمی عجیب به نظر می‌رسد. در ژانویه سال گذشته زمانی که نتایج جست و جو بدون در نظر گرفتن برند گوگل و بینگ مورد بررسی قرار گرفت، درصد رغبت کاربران به نتایج گوگل ۳۸ درصد در مقابل ۳۴ درصد برای نتایج بینگ بوده است که همان آزمایش در سال جاری نتیجه ۴۳ درصد برای نتایج بینگ و ۲۸ درصد برای نتایج گوگل نشان می‌دهد. البته هیچ منبعی در این باره قرار داده نشده.

ستون وسط که “Snapshot” نام خواهد داشت اطلاعاتی مرتبط با جست و جوی شما در اختیارتان قرار خواهد داد. این ستون اطلاعاتی مربوط به جست و جوی شما در اختیارتان قرار می‌دهد. سرویس‌های ارائه شده، نقشه‌، قیمت‌ها، رتبه‌بندی و یا حتی رزرواسیون هتل امکاناتی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای ارائه اطلاعات بهتر مایکروسافت این وعده را به کاربران داده است که در ادامه طرح خود با سرویس‌هایی نظیر OpenTable و FanSnap نیز ارتباط برقرار کند تا اطلاعات هرچه بهتری را در این ستون به شما ارائه کند.

newbing2.jpg

و اما بزرگترین تغییر در آخرین ستون اتفاق خواهد افتاد که “Sidebar” نام دارد. مطمئنا خیلی از ما بیشتر به مشورت دوستان و نزدیکان خود اعتقاد خواهیم داشت تا به یک الگوریتم موتور جست و جو و Sidebar شاید ابتکاری باشد که گوگل نیز از آن غافل باشد. به وسیله این ستون می‌توانید از دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی سوال کنید و نظر آن‌ها را درباره آن موضوع خاص جویا شوید و یا جست و جوی خود را به یکی از شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کرده و نظرات دیگران را ببینید. اما قابلیتی که ممکن است بسیار پرطرفدار باشد امکان دیدن نظرات متخصصین و حرفه‌ای‌ها درباره آن موضوع خاص است که مطمئنا بازار جست و جوی بینگ را داغ‌تر خواهد کرد. هم‌چنین امکان مشاهده فعالیت‌های دوستانتان در بینگ نیز در پایین Sidebar فراهم شده و می‌توانید از همان صفحه آن‌ها را بپسندید (Like) و یا نظری را ارسال کنید.

شبکه اجتماعی مورد تاکید مایکروسافت، فیس‌بوک است و در واقع پایه این سرویس جدید بر اساس امکانات فیس‌بوک طراحی شده. هر چند که بیشتر شبکه‎های اجتماعی پرمخاطب در این طرح شرکت داده می‌شوند اما همچنان درباره حضور +Google شک و تردید وجود دارد، چرا که گوگل چندان هم رغبتی به ارائه اطلاعات شبکه اجتماعی و یا دیگر محصولات خود، به دیگران ندارد.

بینگ خبر اضافه شدن این امکانات را تا چند هفته آینده می‌دهد و هم‌چنین قول آماده سازی نسخه‌ بهتری برای دستگاه‌های موبایل در آدرس m.bing.com را داده است. این محصول ابتدا در آمریکا ارائه خواهد شد اما اگر بسیار مشتاق هستید تا این سرویس جدید را به محض آماده شدن امتحان کنید می‌توانید به این آدرس مراجعه کرده و با وارد کردن آدرس ایمیل خود، خبرنامه را دریافت کنید. آیا بینگ می‌تواند با سرویس جدید خود درصد بیشتری از کاربران را به موتور جست و جوی خوش قیافه خود جذب کند؟

frzsh
frzsh