• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

به هیچ سازمانی اجازه قانون‌گذاری در زمینه اینترنت نمی‌دهیم

به هیچ سازمانی اجازه قانون‌گذاری در زمینه اینترنت نمی‌دهیم

IMAGE634491738127463914

به گزارش فارس به نقل از فاکس نیوز، آنها تصریح کرده‌اند تلاش دارند در این زمینه انحصار ۲۵ ساله خود را حفظ کنند و به هیچ وجه به دیگر سازمان ها، نهادها و کشورها اجازه نخواهند داد در این زمینه دخالت یا تصمیم گیری کنند.

تری کرامر سفیر آمریکا در امارات که در کنفرانس اتحادیه بین المللی مخابرات در دوبی شرکت کرده همچنین می گوید جلوی طرح برخی مباحث در مورد سانسور اینترنت در آمریکا را هم خواهد گرفت و با تمام قوا در برابر آن خواهد ایستاد.

وی افزوده که آمریکا اجازه نمی دهد هیچ موضوعی در ارتباط با نحوه مدیریت و کنترل اینترنت مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار بگیرد.

از روز گذشته کنفرانسی ۱۱ روزه در دوبی آغاز شده و در حال حاضر بحث در مورد آن بخش از قوانین و مقررات مربوط به اینترنت که باید مورد بازنگری قرار بگیرد در جریان است. برخی شرکت کنندگان در این کنفرانس به دنبال تغییر قوانین مربوط به توزیع آدرس های اینترنتی یا دریافت هزینه های غول های فناوری مانند آمازون و گوگل به ازای هزینه هایی که به شرکت های سرویس دهنده اینترنت تحمیل می کنند، هستند.

برخی اخبار منتشر شده در مورد این کنفرانس نشان می دهد کشورهایی مانند روسیه به دنبال تعیین حق حاکمیت ملی برای قانون گذاری در مورد اینترنت در داخل کشورها هستند.

در مقابل آمریکا می گوید چنین پیشنهاداتی به شدت نگران کننده است. ناظران مستقل می گویند آمریکا که همیشه از اینترنت به عنوان ابزاری برای دخالت در کشورهای دیگر و خرابکاری استفاده می کند دوست ندارد حق کشورها برای کنترل ملی اینترنت را به رسمیت بشناسد.

پیشنهاد دیگر که توسط تعدادی از کشورها ارائه شده مشارکت اتحادیه بین المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل برای قانون گذاری در مورد اینترنت است، اما آمریکا می خواهد انحصار خود در این زمینه را کماکان حفظ کند. البته برای مشارکت سازمان ملل و دیگر کشورها در این زمینه برخی مشکلات فنی هم وجود خواهد داشت.

frzsh
frzsh