• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

انتشار بدافزارها از طریق WordPress و DropBox

انتشار بدافزارها از طریق WordPress و DropBox

wordpress-logo-stacked-rgbبه گزارش  pcworld، یک گروه چینی به نام Gang که با نام DNSCalc نیز شناخته می شوند در طی ماه های گذشته از طریق WordPress و سرویس اشتراک گذاری فایل های DropBox بدافزارهای بسیاری را منتشر کرده اند.

یکی از افسران جرایم سایبری پلیس امریکا اعلام کرد این اتفاق کار جدیدی نیست و در طی ۱۲ ماه گذشته بارها اتفاق افتاده است، اما چیزی است که مردم کمتر به آن توجه می کنند. گروه گنگ یکی از گروه های هکر چینی است که در کنار ۲۰ گروه دیگر در زمینه سرقت اطلاعات فعالیت می کند. براساس اعلام پلیس هکرها از آسیب پذیری های وردپرس و DropBox استفاده نکرده اند بلکه آن ها حساب کاربری کاربران مستقیما باز کرده اند.

گروه Gang توانسته فایل زیپی به نام U.S ASEAN را که ظاهرا متعلق به امریکا بوده در DropBox آپلود کند. پس از باز کردن فایل زیپ ، فایل پی دی افی در دستگاه کاربر دانلود می شود که موجب انتشار بدفزارها می گردد. در ورد پرس نیز تقریبا به روش مشابهی بدافزارها منتشر می شوند. کارشناسان موفق به کشف این حمله سایبری گسترده شده اند اما معتقداند برای مبارزه با آن به فناوری های پیشرفته تر و ترکیبی نیاز است.

frzsh
frzsh