• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

امنیت وی‌پی‌اِن در اندروید نقض شد

امنیت وی‌پی‌اِن در اندروید نقض شد

VPN-ctechnic.com-sabanet.inمرکز پاسخگویی به تهدیدات رایانه‌ای هند اعلام کرده که نقص سیستم‌ عامل‌های اندروید منجر به شکستن حریم امنیتی وی‌پی‌ان (VPN) می‌شود.

مرکز پاسخگویی به تهدیدات رایانه‌ای هند خبر از آسیب‌ پذیری امنیتی داده که می‌تواند ارتباطات ایمن گوشی‌های اندروید را با مخاطره روبرو کند. این آسیب‌ پذیری امنیت شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این نقص در سیستم‌عامل‌های اندروید نسخه‌های ۴٫۳ و ۴٫۴ مشاهده شده و به محض اجرا دست نفوذگر را برای قرار گرفتن بر روی شبکه امن باز می‌گذارد تا به راحتی بتواند تغییر مسیری در لینک مستقیم ایجاد و سرور مشخصی را آدرس‌دهی کند.

آسیب‌ پذیری دیگری که در همین راستا گزارش شده، نقص امنیت از طریق رمزشکنی است به گونه‌ای که مانع رمزگذاری اطلاعات از کانال امن مجازی و شخصی می‌شود و عملا نفوذگر هم بر روی خط حضور خواهد داشت.

امکان گذردهی ترافیک به سمت سرور تعیین شده‌ای از قبل هم وجود دارد به گونه‌ای که کاربر بدون اینکه متوجه شود می‌تواند ترافیکش را به سمت مسیر مشخصی رهنمون سازد تا از طریق سرور واسط یا سومی که در مسیر وجود دارد، تمامی اطلاعات کوپی شود و نسخه‌ای از آن‌ها در اختیار نفوذگر قرار داده شود.

frzsh
frzsh