• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت اینترنت برای کاربران نهایی

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت اینترنت برای کاربران نهایی

IMAGE634822813080380000پس از انتشار مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر افزایش تعرفه‌های اینترنتی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت زیرساخت اعلام کرد: این افزایش برای کاربر نهایی در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

مهدی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: پیش از این پهنای باند بین‌الملل اینترنت با ارز مرجع خریداری می‌شد، اما اکنون قرار بر آن است که برای خریداری پهنای باند از ارز مبادلاتی استفاده شود که به همین دلیل ما ناچار به افزایش تعرفه‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این‌که آیا افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی تعرفه‌ها به یکباره کاربران را با مشکل مواجه نخواهد کرد، اظهار کرد: از آنجا که از مبلغ پرداختی کاربران خانگی تنها حدود ۳۰ درصد آن به بحث پهنای باند مربوط می‌شود و مابقی هزینه‌ای که کاربران پرداخت می‌کنند به امور جاری شرکت‌ها مربوط می‌شود، حتی اگر این تعرفه‌ها ۵۰ درصد هم افزایش پیدا کند، کاربر نهایی بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد با افزایش قیمت مواجه نخواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال یاد‌آور شد: البته هنوز تعرفه‌های جدید به ما ابلاغ نشده و ما نیز نرخ نهایی را نمی‌دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این مطلب که در حال حاضر هم اینترنت ایران نسبت به بسیاری از کشور‌های دنیا قیمت بالاتری دارد، توضیح داد: تغییر در تعرفه‌ها به ناچار صورت گرفته و اختصاص ارز مبادلاتی به بحث پهنای باند امری است که براساس مصوبه و ابلاغ هیات دولت صورت گرفته است. ما هم در این زمینه پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی کرده بودیم تا بتوان هم‌چنان پهنای باند را با ارز مرجع خریداری کرد، اما به هرحال در شرایط فعلی نظر دولت بر آن است که برای این بخش از ارز مبادلاتی استفاده شود.

خدایی در عین حال یادآور شد: شرکت ارتباطات زیرساخت پیش از این نیز در دو نوبت به کاهش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها پرداخته بود که این موضوع گویای آن است که سیاست ما در این شرکت به این شکل است که تا جایی که می‌توانیم هزینه‌های اینترنتی را کاهش دهیم.

frzsh
frzsh