• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

از رده خارج شدن مرورگرهای بیش از نیمی از کاربران IE

از رده خارج شدن مرورگرهای بیش از نیمی از کاربران IE

ie

بیش از نیمی از کاربران IE کمتر از ۱۰ ماه فرصت دارند تا مرورگرهای قدیمی خود را دور بیندازند و یا به نسخه جدیدی از IE به‌روز رسانی کنند.

اغلب کاربران IE با موعد قطع پشتیبانی که مایکروسافت در ماه آگوست گذشته اعلام کرده بود مواجه خواهند شد. پس از ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶، مایکروسافت صرفاً IE۹ را روی سیستم‌های ویندوز ویستا و ویندوز سرور ۲۰۰۸، IE۱۰ را روی سیستم‌های ویندوز سرور ۲۰۱۲ و IE۱۱ را روی سیستم‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۰۸ R۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R۲ پشتیبانی خواهد کرد.

IE۷ و IE۸ به طور کامل از پشتیبانی خارج خواهند شد (IE۶ نیز در ماه جولای و همزمان با قطع پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ از گروه محصولات در حال پشتیبانی مایکروسافت خارج خواهد شد)، ولی بقیه نسخه‌های این مرورگر بر روی نسخه‌های خاص ویندوز همچنان اصلاحیه دریافت خواهند کرد.

نسخه‌های خارج از پشتیبانی IE همچنان کار خواهند کرد، ولی مایکروسافت پشتیبانی فنی و ارائه اصلاحیه‌های امنیتی برای این برنامه‌ها را قطع خواهد کرد.

به گزارش شرکت تحلیل وب Net Applications، به نقل از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، این نسخه‌های IE در ماه فوریه توسط ۶۰ درصد از کاربران IE مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

برای مثال کاربران IE۸ حدود ۳۳% از کل کاربران IE را تشکیل می‌دهند و IE۷ و IE۱۰ نیز در مجموع حدود ۱۰% از کل مرورگرهای IEکاربران را تشکیل می‌دهند. همچنین سهم ۱۴ درصدی IE۹ نیز باید در نظر گرفته شود، چرا که ویندوز ویستا که تنها ویندوزی است که این مرورگر بر روی آن پشتیبانی خواهد شد، تنها ۲% از سیستم‌های ویندوز کاربران را به خود اختصاص می‌دهد و اغلب مرورگرهای IE۹ روی سیستم‌های ویندوز ۷ اجرا می‌شوند.

frzsh
frzsh