• 51-37612317 , 51-37615917 ,51-37602434-5
  • info@ctechnic.com

ارائه وای‌فای و پرداخت الکترونیکی در تاکسی به شرط آمادگی مردم و حمایت وزارت ارتباطات

ارائه وای‌فای و پرداخت الکترونیکی در تاکسی به شرط آمادگی مردم و حمایت وزارت ارتباطات

پرداخت-با-گوشی-هوشمندعلی‌اصغر قائمی در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: هوشمندسازی مدیریت شهرداری تهران از مهمترین اولویت‌های ما است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: در صورتی که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شهرداری تهران همکاری کنند می‌توانیم سرویس پوشش وای‌فای تهران را در سامانه حمل و نقل شهرداری ارائه دهیم.

وی گفت: برای این کار با اپراتورها مذاکراتی داشته‌ایم و از این طرح استقبال کردند.

قائمی افزود: البته نهاد حاکمیتی باید قوانین مربوطه را شفاف‌ سازی کند.

وی ادامه داد: قابلیت پوشش وای‌فای در سرای محله‌ها و کتابخانه‌ها ایجاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است. سیستم پرداخت الکترونیک در صنعت حمل و نقل در بخش مترو به صورت یکپارچه پیاده‌سازی شده و راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک و تاکسی‌رانی از اهداف بلندمدت شهرداری است.

وی توضیح داد: البته طبق آمارهای رسمی با ۸۰ هزار تاکسی‌ران با سلایق و نگرش‌های متفاوت مواجه هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران هوشمندسازی مدیریت شهری را از جمله اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: ارائه خدمت شهری مبتنی بر سرویس‌های آی‌سی‌تی، خدمات ایمنی، مدیریت ایمنی و بحران‌های شهری از طریق آی‌سی‌تی از جمله اهداف شهرداری است.

وی گفت: شهرداری از نظر آمادگی الکترونیکی به بلوغ رسیده است برای مثال در سرای محلات تهران دستگاه‌های آی‌تی ارائه شده که می‌تواند علاوه بر فرهنگ‌ سازی جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی را در خانه‌های آی‌تی محلات ارائه کند که چنین اقداماتی در زمینه آی‌تی در نهایت سبب توسعه مهارت‌های آی‌تی شهروندان خواهد شد.

frzsh
frzsh